Cara Mengambil Gambar Menggunakan DSLR Camera


DSLR bemaksud Digital Single Lens Reflex. Ianya menawarkan hasil gambar yang amat cantik apabila digunakan dengan betul.


LANGKAH 1 : Pilih Filem Yang Sesuai

Pilih filem yang betul untuk kerja.Untuk Potret di kawasan yang terang, atau dalam cahaya matahari, ASA (atau ISO) 100 adalah pilihan yang baik, tetapi anda tidak akan boleh menggunakan filem itu untuk kita mengambil gambar tindakan atau situasi cahaya rendah.Rendah ASA nombor bermakna gandum halus, yang diterjemahkan kepada perincian yang lebih baik.

Jika anda mahu membuat poster bersaiz blow-up, anda akan mahu menggunakan nombor ASA serendah mungkin untuk keadaan pencahayaan / gerakan. Bagi gerakan yang ekstrem, cahaya yang rendah, atau gabungan syarat-syarat ini, ASA 400 menawarkan gandum yang baik pada kelajuan shutter yang tinggi perlu untuk menghentikan gerakan (iaitu, 1/250th daripada satu saat). Kelajuan shutter yang ekstrem atau sangat rendah cahaya sedikit boleh memerlukan sebuah filem ASA 1600.

Berhati-hati, bagaimanapun, terperinci tersebut akan menderita. Setiap kali anda memilih filem, anda sedang membuat kompromi, dan anda perlu sedar bagaimana pilihan anda filem akan menjejaskan cetakan anda. Mengambil gambar subjek yang sama, dalam keadaan pencahayaan yang sama, menggunakan beberapa filem yang berbeza mungkin cara terbaik untuk belajar bagaimana untuk membuat kompromi pintar.

Dzikry :3 Web Developer

Ya.